Dag 3 en 4 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bertrand, Marloes, Denise, Margje - WaarBenJij.nu Dag 3 en 4 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bertrand, Marloes, Denise, Margje - WaarBenJij.nu

Dag 3 en 4

Door: Denise (chick 1)

Blijf op de hoogte en volg Bertrand, Marloes, Denise, Margje

23 Maart 2011 | Nederland, Amsterdam

Dag 3
Mirëdita allemaal
Om 8 uur stonden we op en hadden al gelijk onze eerste (en zeker niet de laatste) ervaring met de stroomuitval waardoor Faketima nog even snel broodjes voor ons ging halen omdat de beloofde tosties niet gemaakt konden worden.
Om 9 uur gingen we samen met Vjolca naar haar praktijk toe. Er word niet gewerkt op afspraak waardoor het altijd maar afwachten is of en hoeveel patienten er komen. Er kwamen uiteindelijk maar 4 patienten en toen rond 2 uur de stroom uitviel had Vjolca het wel voor gezien want door de kou was het in de praktijk ook niet om uit te houden.
We zijn samen met vjolca naar de sportschool gegaan om een abonnement af te sluiten voor 1 maand want met al dat lekkere eten hier kan een beetje beweging geen kwaad. We zijn dan diezelfde dag ook al gelijk fanatiek aan de slag gegaan. Vooral Margje was erg fanatiek doordat ze meer moest doen omdat ze meer water in haar lichaam had volgens de instructrice.
Na het eten zijn we nog met Flloza, haar nichtje en een vriendin iets gaan drinken en we konden het ook niet laten om ook gelijk nog iets te gaan eten. Toen we rond half 12 thuis kwamen waren we nog met vanalles bezig maar doordat de stroom uitviel besloten we maar om te gaan slapen.

Dag 4

Na het ontbijt gingen we rond 9 uur weer samen met Vjolca naar haar praktijk. In het begin hadden we niets te doen maar toen Vjolca rond 10 uur met de 1e patient bezig was, kwamen er achter elkaar 2 mensen binnengelopen waardoor de wachtruimte algauw gevuld was en een patient het ook niet kon laten om even te gluren waar Vjolca mee bezig was. Die 3 patienten waren overigens ook de enigste 3 die die dag waren gekomen. Wel was de eerste patient een heel interessant geval met een diepe wond waarbij er al necrotisch weefsel was ontstaan ( de foto’s staan onder aan het verhaaltje, vooral kijken als je net gegeten hebt)
Rond 1 uur viel de stroom weer uit en aan gezien er geen patienten waren mochten we weer gaan.

Rond 2 uur kwam Vjolca ons halen en gingen we met haar naar dokter Luan Gola in het instituut om een aantal dingen te bespreken over onze voorlichtingen die wij willen gaan geven.
We hebben met hem besproken dat we onze voorlichting volgende week woensdag gaan geven voor 12 patienten en familie, en die week daarop weer een voorlichting voor 12 patienten en hun familie. In Prizren willen we ook nog een voorlichting gaan geven maar dat is nog niet zeker of dat mogelijkheden daarvoor zijn dus dat horen we nog.

Tijdens het middag/avond eten kregen we vooraf soep met brood en daarna kregen we kippenpootjes met erwten/mais en champigons. Bertrand kon het niet laten om een hele flauwe grap te maken over een TURKy waardoor we allemaal de slappe lach kregen omdat het helemaal niet grappig was. Maar daardoor was de toon gezet en ging het gesprek tijdens het eten weer nergens over.

Na het eten gingen de chicks zonder bertrand aerobicen. Ondanks dat we het niet konden verstaan was het wel een leuke maar vermoeiende les.

Toen we weer thuis waren aangekomen viel de stroom weer uit net op het moment dat Chick 1, 5 seconden onder de douche stond waardoor ze in het donker al haar kleren bij elkaar moest zoeken.Maar gelukkig kwam chick 2 na 5 minuten eindelijk te hulp met een zaklamp.
Verder hebben we onder het genot van 1 sfeervolle TL buis die avond niet veel meer gedaan.

Tung !

• 23 Maart 2011 - 13:24

Eefke Van Geffen:

Hey Bert en Chicks,

Er was bij de voorlichting inderdaad vertelt dat de stroom wel eens zou uitvallen. Maar das wel erg vaak in twee dagen. Toch goed dat er zaklampen zijn.
    En wat een sportieve studenten zijn jullie. Goed bezig!
    Het is nu net pauze dus ik moet nog eten. Heb toch alvast de foto bekeken. Zal straks nog een keer kijken met volle maag zoals Chick 1 voorstelt haha

Groetjes Eefke

• 23 Maart 2011 - 14:00

Jeannette:

Top dat er tenminste iemand aan een zaklamp had gedacht, maar het blijft behelpen. Supersportief om je te wagen aan aerobics zonder de taal te spreken. Maar ja, goed voorbeeld doet goed volgen, toch. Komen jullie helemaal in shape terug. Vind wel dat Bertrand z'n chickies niet alleen kan laten bewegen. Dus hup!
    En die patiënten... die komen vanzelf wel. Succes!

gr. J

• 23 Maart 2011 - 14:54

Els Van Geffen:

Hoi Bertrand & chicks
    Wat zullen jullie een conditie krijgen met al dat sporten, maar Bertrand kan ook gerust mee doen met aerobics.
    Als de patienten eenmaal weten dat er zo'n goed team is uit Nederland komen ze graag allemaal naar de praktijk.
    Veel Succes
    groetjes Els

• 23 Maart 2011 - 14:55

Hans En Nelly:

Hai Bertrand en al de chickies
    Goed eten en flink sporten kan geen kwaad dat houdt alles in evenwicht.
    De zaklampen geen overbodige luxe.
    Je zal ze nog wel vaker nodig hebben.
    Dus meteen al de vuurdoop.
    Hopenlijk kunnen de voorlichtingsdagen gewoon doorgaan.Heel veel succes met z,n allen en veel plezier. doeiiiiiiiiii

• 23 Maart 2011 - 16:23

Kim:

Hallo sportievelingen,

De stroom valt idd vaak uit maar ja niks aan te doen. Hopelijk gebeurd het niet meer als je onder de douche staat want das niet zo handig nee. Jullie vermaken je prima zo te lezen. Bert hou je het nog een beetje uit??

Doei doei

• 23 Maart 2011 - 16:48

Art:

Hee

Mooi stukje weer! Lijkt me wel een rare ervaring trouwens dat de stroom uitvalt als je aan het douchen bent.. niets voor mij!

Mooi dat jullie aan het sporten zijn daar! Kunnen jullie mooi wat bewegen in de vrije tijd haha!

Groeten!!

• 23 Maart 2011 - 21:34

Judith:

Hallo Marloes en de rest,

Erg leuk/goed dat jullie je zo inzetten voor de medemens, en hoe vindt de medemens die bij jullie komt het dat jullie er zijn, zijn ze er een beetje blij mee? Overigens, hoe is jullie Kosovaars, een beetje up to date? Ook wel spannend en lollig zo'n aerobic les zonder het te verstaan hoor. Nou Bertrand en chicks (fantastische naam overigens erg origineel hahaha,) veel succes en plezier en ik volg jullie op de (gezonde) voet. Vandaag trouwens naar een, voor jullie begrippen, erg luxueuze "potensnijder" geweest, met stroom en verwarming (warm water en zo) geen zaklamp nodig gehad.

Groetjes Bart en Judith

• 23 Maart 2011 - 22:18

Annemarie En Loek:

Hallo allemaal het gaat goed met jullie daar lezen we wel.
    Wij zijn echter wel benieuwd wie chick 1 t/m3 is
    groetjes

• 24 Maart 2011 - 08:21

Arpa:

Hallo allemaal,

Wat leuk om te zien waar jullie zijn en om te lezen wat jullie mee maken..
    Zo blijven we een beetje op de hoogte.
    En Denise mis je de Mac nog niet ? En welke chick ben jij ?

Groetjes van ons .

• 24 Maart 2011 - 14:35

Oma Van Margje:

Het is leuk om jullie stukjes te lezen
    en ik vind het zo fijn dat het jullie zo goed gaat.
    Heel veel succes en een fijne tijd in
    kosovo
    Groetjes Oma

• 24 Maart 2011 - 14:52

Rob Masseurs:

Hoi allemaal,

Interessante verhalen en leuk dat jullie het thuisfront zo een beetje op de hoogte kunnen houden.
    Veel plezier en interessante patienten gewenst!

groetjes Rob.

• 24 Maart 2011 - 16:32

Chick 1:

Hallo iedereen,

Bedankt voor alle reacties!
    Voor de duidelijkheid zullen we ons nog ff voorstellen:
    Chick 1-> Denise
    Chick 2-> Margje
    Chick 3 -> Marloes
    En Bertrand natuurlijk

• 25 Maart 2011 - 08:26

Emy Vorstenbosch:

hallo allemaal alles bij elkaar genomen doen jullie toch interesante ervaringen op zo te lezen valt het eten ook wel mee dus mist denise de mac niet zo erg wel vervelend steeds stroomuitval je waardeerd het pas als je weer thuis bent douchen zonder stroomuitval veel sucses ..greeetz emy

• 31 Maart 2011 - 09:24

Opa En Oma Van Art:

Leuk om jullie verslagen te lezen en de foto's te zien.
    Veel succes en nog een leuke tijd toegewenst.
    Groetjes.

• 31 Maart 2011 - 16:53

Karin:

Hee Margje en de rest!

super leuk die verhalen zo! haha en de foto's! erg interessant!

dat je die foto maar in het groot voor de 1e jaars volgend jaar laat zien! haha

tot snel!