Politieagenten, tequila, stroomuitval met taart - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bertrand, Marloes, Denise, Margje - WaarBenJij.nu Politieagenten, tequila, stroomuitval met taart - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bertrand, Marloes, Denise, Margje - WaarBenJij.nu

Politieagenten, tequila, stroomuitval met taart

Door: denise en margje alias chick 1 en 2

Blijf op de hoogte en volg Bertrand, Marloes, Denise, Margje

05 April 2011 | Nederland, Amsterdam

Vrijdag
De laatste werkdag van de week alweer. ’s Ochtends hebben we eerst patiënten in de praktijk behandeld en tussendoor hebben we aan de presentatie voor Gjilani gewerkt. Deze presentatie wordt namelijk uitgebreider dan die we al hebben gegeven. We verwachten daar namelijk wel veel paramedici dus we moeten goed voor de dag komen. De laatste patiënt die we hadden was een aardige politie agent. Vol bewondering zaten we toen Vjolca hem aan het behandelen was naar zijn pistool te kijken. Waarop Vjolca vroeg aan de politieagent of wij het pistool eens vast mochten houden. De politieagent haalde gelijk zijn pistool te voorschijn maar deed wel eerst de kogels eruit, zie foto’s onderaan.
Na het harde werken gingen we nog ff in het oude gedeelte rondlopen en kon Marloes het niet laten om haar 2e armbandje te kopen. Daarna zijn we nog even gaan fitnissen en ’s avonds zouden we eigenlijk naar de karaokebar gaan maar daar was het al veel te druk. We zijn toen maar naar een herberg gegaan waar we wat hebben gegeten en gedronken. Toen kwam Sphat met het idee om Tequilla te gaan drinken op Bertrand zijn kamer. Margje en Bertrand gingen te voet naar huis en Marloes, Denise en Sphat gingen met de taxi naar de nachtwinkel om tequilla te halen. Toen ze bijna weer thuis waren werd de taxi gestopt door 3 politieagenten waarop iedereen de taxi uit moest en hun ID moesten laten zien. Marloes en Denise hadden natuurlijk geen identiteitsbewijs bij maar ze gooide hun charmes in de strijd. De agenten waren gelukkig heel aardig en ook geïnteresseerd en na een aantal vragen waaronder wat ze hier deden, hoe ze het vonden en of ze zussen waren konden ze weer gaan.
Daarna is het nog een gezellige avond geworden (details zullen we jullie besparen) en gingen we om half 5 slapen.

Zaterdag
Na een korte nacht hadden sommige het wat moeilijker dan normaal. Het schilderen ging niet door maar we hebben wel even meegeholpen met sjouwen. Overdag hebben we het rustig aangedaan en Margje en Denise zijn maar weer eens gaan aerobicen. De aerobicles was deze keer erg zwaar, of het nou aan de alcohol lag die nog in ons bloed zat of aan het fluitje van de instructrice dat blijft een raadsel maar zo sportief als we zijn hebben we de les wel afgemaakt. Een detail; als de vrouwen hier hangtieten hebben is dat niet zo gek doordat ze tijdens het fitnissen allemaal geen Bh’s dragen waardoor hun tieten bijna tegen hun oren aan komen.
’s Avonds zijn Margje, Marloes en Denise samen met Sphat, Flloza, Luca, Jeanette en de kapper naar de karaokebar gegaan. Het was weer een gezellige avond en speciaal voor ons werden er ook weer een paar Engelse liedjes gedraaid wat wel wat tijd kosten om die te zoeken. Rond half 2 gingen we slapen (vroeg voor op een zaterdag maar normaal voor hier).

Zondag
Tot het Middag/avond eten hebben we het rustig aangedaan. Daarna zijn we samen met Sphat naar het meer gegaan. Marloes vond de autorit er na toe ook heel leuk en met klamme handjes kwam ze de auto uit. Nadat we bij het meer zijn geweest zijn we nog naar de brug gegaan en hebben we daar ook weer wat gedronken.
’s Avonds gingen we voor de eerste keer met zijn 4en iets drinken in de karaokebar zonder een tolk erbij. Met handgebaren maakte we duidelijk wat we wilde eten en drinken maar gelukkig kon de ober wel een beetje Engels. Toen we bijna klaar waren met eten kwam Sphat nog binnenvallen die alles had afgezocht waar wij waren. We hebben nog wat gedronken en zijn toen naar huis gegaan.

Maandag
Vandaag moest Vjolca de hele dag weg dus de praktijk werd aan ons toe vertrouwt. Gelukkig had ze wel een telefoon achtergelaten zodat we haar konden bellen als er patiënten waren want op Mirëdita en Tung na kunnen we nog niet echt veel Albanees praten dus communiceren is lastig. Toen begon de beproeving en kwam de eerste patiënt binnen. Met handen gebaarden we dat Vjolca er niet was vandaag en belde we haar op. Zij heeft die patiënt toen uitgelegd dat ze er niet was maar dat wij hem wel konden behandelen. Hij was zo weer weg wat zag dit niet zitten met ons. Gelukkig waren er wel 2 patiënten die het aan durfden met ons en die zich lieten behandelen. Bij de 1e was er iemand bij die Duits kon dus dat scheelde voor ons ook een hoop. Zo begrepen we precies wat er aan de hand was en konden we haar behandelen. De tweede patiënt die we hebben behandeld kwam al vaker in de praktijk en Vjolca had over de telefoon verteld wat er behandeld moest worden. In totaal waren er 5 patiënten geweest en hebben we er 2 behandeld. De andere 3 zouden morgen terug komen als Vjolca er weer was. Om 1 voor 1 viel de stroom uit dus konden we geen mensen meer behandelen en voor ons het teken om onze spullen te pakken.
Aangezien het mooi weer was zijn de chickies nog even naar de winkeltjes gelopen en bleef Bertrand die genoeg heeft van al dat winkelen lekker thuis. Achteraf jammer want Marloes had wel een pakezel kunnen gebruiken. Die had al 2,5 kilo overgewicht op de heenweg maar dat zal zeker niet minder zijn op de terugweg. Dat wordt betalen!
Na het eten zijn we weer een keer met zijn 4en gaan fitnessen. Na de fitness naar huis, douchen en relaxen. Rond 9 uur was het ineens donker omdat de stroom uitviel. Vjolca kwam binnenlopen met een geweldig idee. Ze had heel veel zin in taart dus we stapten met zijn 5en in de auto en reden naar de winkel. Niet voor eerst gebeld te hebben of er genoeg taart was. Bij de winkel kregen we een dienblad vol met taart mee. Die hebben we bij Vjolca thuis opgegeten. Zo was de stroomuitval deze keer niet zo erg.

Diten e mir

• 05 April 2011 - 13:33

Carin:

hallo allemaal
    weer stroom-uitval maar toch reuze gezellig gehad, samen,
    succes met alle pijnlijke voeten,
    en werk ze daar, moeten wij hier ook,liefs tante carin

• 05 April 2011 - 13:59

Eefke Van Geffen:

Allereerst: gadverdamme! Wat een smerige foto's van die voetwonden. Jullie hadden wel eerder foto's laten zien, maar dit is veel erger!
    Wat een avonturen met de politieagenten: eerst iedereen met een geweer poseren en later nog een aantal aangehouden. Maar inderdaad zulke charmante dames weten zich overal uit te redden.
    Ik heb trouwens keihard gelachen om het verhaal van de hangtieten. Kunnen jullie daar ook geen voorlichting geven over (sport)beha's ;)
    Wat leuk dat Vjolca de praktijk aan jullie toevertrouwde.
    En de dag lekker afgesloten met taart. Dat maakt de stroomuitval minder erg.

xxx Eefke
    ps. wie is jungle johnny?

• 05 April 2011 - 14:25

Petra:

Hallo allemaal,

Mooie foto's bij het verslag. Ik kan wel tegen die foto's van de voeten, (mijn mam is zelf pedicure). Berichtje voor Marloes, laat als je weer thuis ben je geshoptte spullen een keer zien. Ben nu wel benieuwd.

• 05 April 2011 - 15:33

Annemarie En Loek:

Sowww he wie van jullie heeft die arme man of vrouw in zijn voet geschoten ?
    Ben benieuwd of dat gat nog dichtgaat.
    Blijf aub van die pistolen af.

• 05 April 2011 - 15:40

Els En Tiny:

Hoi Harde Werkers??!!
    Mooie verhalen, let wel goed op met die wapens en drank.
    Veel succes met de volgende voorlichtingen.Niet zo'n smakelijke foto's vlak voor het eten.
    groetjes

• 05 April 2011 - 17:19

Jeannette:

Kom toch nog 'ns terug op dat schilderen... ik denk dat dat ze jullie bewust hebben laten slapen om de schade in te perken. En vervolgens sluit ik me bij Eefke aan... yuk. Ik zie ook wel eens iets voorbij komen, maar zoiets? Nee, dat nog nooit. De foto's van het meer maken het weer goed.
    Hou het vol met fitness, want alcohol bevat ook de nodige calorieën.
    En werken, als je al een praktijk mag runnen zonder supervisie dan komt het vast wel goed met het afstuderen. Heel veel succes en plezier en ik kijk uit naar het volgende verhaal.

gr. J

• 05 April 2011 - 17:28

Lieverlootjes Oss:

Hai allemaal,
    Sjonge jonge die voeten vragen smeken om behandeling..Mooie verhalen weten jullie te vertellen.
    Ik denk Margje dat dit de eerste keer is dat je een echt pistool vasthoudt.Veilig gevoel ,GRAPJE>WEER
    VEEL SUCCES EN NIET TEVEEL TEQUILLA
    DOEIIIIIIIIIIIIIIIIII

• 05 April 2011 - 17:43

Art:

Heee!

Leuk om weer wat te lezen.
    Ik vind die foto's trouwens nog redelijk meevallen. Deze gaan dan wel weer.

Leuk trouwens dat wapen. Is er niet 1 mee te nemen toevallig? Vind wel leuk voor thuis!

Succes daar deze week nog ff! En blijven sporten ;).

Groete!!

• 05 April 2011 - 18:03

Sanne Vd Corput:

Hoi Marloes,

klinkt gezellig daar! Heb nog niet de tijd gehad om alles te lezen, maar dat doe ik van de week nog wel. Die foto's van die vieze voeten heb ik ook maar overgeslagen, jakkes! Veel plezier nog, groetjes Sanne

• 05 April 2011 - 19:34

Judith:

Hallo Marloes en de rest,

Het meest bizarre beeld in deze fotoserie vond ik toch wel die pannenkoekjesfoto na die voet met dat "kogelgat" je wil toch niet weten.....Hebben jullie ze wel op gegeten en was dat voor of na jullie gezellige tequila-avondje. Anders zou de alcohol de narigheid in de pannenkoekjes nog wat kunnen neutraliseren. Het is zo te zien wel een prachtige omgeving waar jullie zijn. Geniet maar lekker met z'n allen.
    Als ik het goed begrijp moeten jullie flink bijbetalen op de terugweg, niet alleen zijn jullie in gewicht toegenomen maar ook de koffers puilen zo langzamerhand uit denk ik.

Groetjes Bart en Judith

• 05 April 2011 - 23:50

Nina Tonnaer:

Haha na die wonden zou ik dat eten van die patiënt niet meer lusten hoor! ;) Wel gaaf dat jullie zoveel ulcera tegenkomen (voor jullie dan, niet voor de patienten)
    Groetjes! Nina

• 06 April 2011 - 00:17

Kim:

Hallo vriend en vriendinnen,
    Geweldig die foto's van het wapen alleen mis ik die van Marloes!! Wel vervelend van al die stroomuitvallen want als dat iedere keer "beloond" word met taart dan zullen jullie die sportuurtjes wel nodig hebben.
    En Marloes als je alles uit je toilettas hier laat kun je die 2,5 kilo makklijk terugverdienen!!
    Geweldig om jullie verhaal te lezen! Ook mooie foto's vooral die ene van van jullie allemaal en dat je dan ziet dat Denise een fles water in haar hand heeft. Tuurlijk Denise geloof er niks van Marloes geloof ik wel of die foto!!

Veel plezier nog
    Liefs mij

• 06 April 2011 - 19:57

Oma.:

mooie foto zouden die voeten nog genezen ik ben bang van niet smaakt het eten noch wel doei oma en opa.

• 07 April 2011 - 07:49

Arpa:

Hallo allemaal .
    Geweldige uitdaging om de wonden te behandelen ,zo leer je het meest .Leuk dat jullie de praktijk een dagje alleen mochten beheren .
    Dat zegt toch ook wel wat.
    Maar Denise ik vind wel dat je je beroep gemist hebt hoor.(grapje)
    De foto met het pistool staat je erg goed.
    Groetjes van ons

• 07 April 2011 - 10:58

Ine:

Hoi allemaal,
    Hoe zit dat met die voeten, zijn dat wonden van diabeetpatienten en komt dat nog wel goed, de wonden zijn zo diep. En neem de volgende keer de camera ook maar mee naar de sportschool. Groetjes en succes met jullie goeie werk.

• 07 April 2011 - 12:23

Oma:

hallo denise ik ben vandaag weer gaan dansen een niewe dans heel moeilyk maar ik leer het wel als je thuis bent zal ik het jou leren oma

• 07 April 2011 - 14:41

Jos En Truus:

Hallo Margje en medestudenten
    Als we het zo lezen doen jullie wel heel wat ervaring op. Niet alleen wat betreft de podotherapie maar ook levenservaring.
    Nu je de kans hebt flink fitnessen en geniet van de komende weken.
    tot ziens

• 07 April 2011 - 15:35

Oma:

denise opa zegt dat jij er wel blij mee zult zijn en dat jij je beter bij de voeten kunt houden op naar je afstudeer project oma .

• 08 April 2011 - 11:30

Oma :

ben aan het oefene het lukt nog niet zo goed maar ik ga op les je bent nooit oud genoeg om iets te leren doei oma

• 08 April 2011 - 14:57

Achternicht Catherin:

Denice, knap dat je dit werk doet. De mensen daar zullen er blij mee zijn. Sterkte met de rest van de opleiding.

Groetjes catherine

• 10 April 2011 - 08:45

Jurre:

Hey Marloes en de rest,

Hier dan eindelijk een keer een reactie van mij. De rest van wereld heeft allemaal al gereageerd, maar goed: beter laat dan nooit. Leuk om jullie allemaal zo bezig te zien. Wat een heerlijke wonden staan er trouwens op zeg! Maar wat lastig dat de stoom steeds maar weer uitvalt. Maar jullie zullen er inmiddels wel aan gewend zijn. En Marloes, pas je niet op dat je straks ook nog een 2e koffer moet kopen voor al je spullen die je daar koopt? Nou ja, je moet Marloes natuurlijk ook niet los laten op een plek waar alles veel goedkoper is dan in Nederland. Leuk idee van Shapt om een tequilla-avond te houden. Maar ja, de een kan nou eenmaal makkelijker tegen drank dan de andere, aangezien sommige het de volgende dag moeilijk hadden :P. Gelukkig dat jullie wel veel in de sportschool bewegen, want anders zouden jullie helemaal dichtgroeien van het heerlijke eten en drinken daar. Zeker als jullie elke keer dat de stroom uitvalt taart gaan halen!!!
    Veel plezier weer daar de komende dagen en tot de volgende weblog.
    Dikke kus voor Marloes en houdoe aan de rest.

GRTZ Jurre (van Marloes)

• 10 April 2011 - 10:41

Oma Jo :

hallo denise waar bljift jullie reisverslag ik kijk er naar uit ik zal blij zijn als je weer thuis bent ik mis je nog een weekje pas goed op je zelf doei oma en opa

• 10 April 2011 - 19:58

Theo Heemskerk:

Beste afstudeerders/feestvierders,

Ik zie en lees dat jullie het wel stellen.
    Als ik die foto's van die voeten zie, dan vraag ik mij af of dat nog wel goed komt.
    Misschien moet je er wat tequilla over gieten.
    Marloes:Als het met de Stroh rum niet lukt, mag je ook slivovitsj (ik hoop dat dit goed gespeld is) meebrengen.
    En nu op naar de laatste 10 dagen.

Groeten van Theo